علم و اقتصاد

علم و اقتصاد

غزال احمدپور
عضو هستم در:

جامعه مجازی محققان ایران

بودجه ژاپن در سال 2017 رکورد می شکند

افزایش هزینه های دولت ژاپن چالشی برای شینزو آبه نخست وزیر این کشور است که تلاش می کند برای مهار بدهکار ترین کشور صنعتی دنیا، به ساده کردن مخارج و ادامه تثبیت مالی بپردازد.

پیش نویس بودجه کلی ژاپن برای سال مالی آینده که از آوریل شروع می شود نشان دهنده افزایش نسبت به 96.7 تریلیون ین سال جاری مالی است.

این در حالی است که عملکرد صادرات ژاپن نیز در ماه نوامبر همزمان با کاهش سریع ارزش ین و افزایش تقاضای خارجی، بهبود قابل توجهی یافته است.

آمار وزارت اقتصاد ژاپن نشان می دهد که صادرات این کشور در سال منتهی به نوامبر 0.4 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که کارشناسان پس از کاهش 10.3 درصدی صادرات ژاپن در سال منتهی به اکتبر، کاهش 2 درصدی این بخش را در پایان سال پیش بینی کرده بودند.

بنابراین گزارش، ارزش صادرات ژاپن به چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری این کشور، برای نخستین بار در 9 ماه گذشته و به دلیل افزایش صادرات قطعات خودرو، 4.4 درصد افزایش یافته است.

صادرات ژاپن در ماه نوامبر از نظر حجم نیز 7.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که افزایش تقاضا برای کالاهای این کشور را نشان می دهد.

این آمار برای بانک مرکزی ژاپن که امیدوار به ارتقاء چشم انداز اقتصادی خود در نشست چند روز آینده است، دلگرم کننده خواهد بود چراکه کارشناسان اطمینان دارند تجارت جهانی در حال خروج از رکورد است.

آمارها نشان می دهند صادرات ژاپن در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن، با سرعت کمتری کاهش یافته است.

این در حالی است که ارزش ین پس از کاهش 8.4 درصدی به دلیل افزایش ارزش دلار پس از بالا بردن نرخ بهره آمریکا، در آستانه رسیدن به پایین ترین سطح خود در 10 ماه گذشته قرار دارد.

  • Ghazal Ahmadpour

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی